Asking for an explanation, giving an explanation, inviting other people, asking permission/ memberi penjelasan, meminta penjelasan, mengundang orang lain, meminta ijin for class VII Junior High School


Asking for an explanation, giving an explanation, inviting other people, asking permission/ memberi penjelasan, meminta penjelasan, mengundang orang lain, meminta ijin
(Source: English Teachel Ms Lilik, clasis 8th)
  1. Asking for an explanation (Memberi penjelasan)
1.      What do you mean? (apa maksudmu?)
2.      What are you saying? (apa yang kamu katakan?)
3.      What are you getting at? (apa yang kamu peroleh?)
4.      Can you explain, why…? (dapatkah kamu menjelaskan, mengapa….?)
5.      What’s the bottom line?
  1. Giving an explanation (meminta penjelasan)
1.      Let me explain……………. (mari aku jelaskam…………)
2.      I mean………… (maksudku)
  1. Inviting other People (Mengundang seseorang)
1.      Please come inside (silahkan dating ke dalam)
Ø  Thank you/ thanks (terima kasih)
2.      Would you come to my sister’s party tomorrow? (akankah kamu dating ke saudara perempuanku besok?)
Ø  Sure, I will
Ø  I would not say no (saya tidak akan mengatakan tidak)
Ø  Sorry, U can’t
Ø  I’ m afraid I can’t
Ø  I’m so sorry, I can’t
  1. Asking for permission
1.      May I use your ruler? (bisakah saya menggunakan penggarismu?)
Ø  Yes, you may. (Ia, kamu boleh)
Ø  No, you may not (tidak, kamu tidak boleh)
Ø  Sorry, you may not. I’m using it now (maaf, kamu tidak boleh. Saya sendang menggunakan itu sekarang)
2.       Could I go to the restroom, Maam? (bisakah saya pergi ke ruang istirahat, Bu?)
Ø  Sure, please
Ø  (Yes) Certainly
Ø  I’m afraid not
Ø  I’m sorry, you can’t
3.         Mind if I open the window? (bolekah saya membuka jendela?)
Ø  Not at all
Ø  Help yourself
Ø  Sorry, I can’t let you do that

Tidak ada komentar:

Posting Komentar