Halloween in English/ Halloween dalam bahasa Inggris FOR CLASS XII IPS Semester 1 ENGLISH


 Halloween in English

(Source: Sudarwati, Th. M. Look Ahead. Bandung: Erlangga.)

Halloween

Many of the ancient people of Europe marked the end of the harvest season and the beginning of winter by celebrating a holiday in late autumn. The most important of these holidays that influence later Halloween customs was Samhain, a holiday observed by the ancient Celts, a tribal people who inhabited most of Western and Central Europe in the first millennium BC. Among the Celts, Samhain marked the end of one year and the beginning of the next. It was one of four Celtic holidays linked to important transitions in the annual cycle of seasons.

Samhain began at sundown on October 31 and extended into the following day. According to the Celtic pagan religion, known as Druidism, the spirits of those who had died in the preceding year roamed the earth on Samhain evening. The Celts sought to ward off these spirits with offerings of food and drink. The Celts also built bonfires at sacred hilltop sites and perfomed rituals, often involving human and animal sacrifices, to honor Druid deities.

                In Britain, Romans blended local Samhain customs with their own pagan harvest festival honoring Pomona, goddess of fruit trees. Some scholars have suggested that the game of bobbing for apples drives from this Roman association of the holiday with fruit.

                In British folklore, small magical being known as fairies became associated with Halloween mischief. The jack-o’-lantern, originally carved from a large turnip rather than a pumpkin, originated in medieval Scotland. Various methods of predicting the future, especially concerning matters of romance and marriage, were also prominent features of Halloween throughout the British Isles.

                Between the 15th and 17th centuries. Europe was seized by a hysterical fear of witches, leading to the persecution of thousands in innocent women. Witches were thought to ride flying brooms and to assume the form of black cats. These images of witches soon joined other European superstitions as symbols of Halloween.


 IN INDONESIAN (with google translate English-indonesian):

Halloween dalam bahasa Inggris
(Sumber:. Sudarwati, Th M. Look Ahead Bandung:. Erlangga.)
Halloween
Banyak dari orang-orang kuno dari Eropa menandai berakhirnya musim panen dan awal musim dingin dengan merayakan liburan di akhir musim gugur. Yang paling penting dari liburan ini yang mempengaruhi kemudian Halloween adalah kebiasaan Samhain, liburan diamati oleh Celtic kuno, orang-orang suku yang dihuni sebagian besar Barat dan Eropa Tengah di SM milenium pertama.Di antara bangsa Celtic, Samhain menandai akhir dari satu tahun dan awal berikutnya. Itu adalah salah satu dari empat liburan Celtic terkait dengan transisi penting dalam siklus tahunan musim.
Samhain mulai saat matahari terbenam pada tanggal 31 Oktober dan diperpanjang ke hari berikutnya. Menurut agama pagan Celtic, yang dikenal sebagai Druidism, roh orang yang telah meninggal pada tahun sebelumnya dan berkeliaran di Bumi pada malam Samhain. Bangsa Celtic berusaha untuk mengusir roh-roh dengan persembahan makanan dan minuman. Bangsa Celtic juga dibangun api unggun di lokasi puncak bukit suci dan ritual sedian, sering melibatkan pengorbanan manusia dan hewan, untuk menghormati dewa Druid.
Di Inggris, Roma dicampur lokal Samhain pabean dengan festival panen sendiri pagan mereka menghormati Pomona, dewi pohon buah-buahan. Beberapa sarjana telah menyarankan bahwa permainan angguk untuk drive apel dari asosiasi ini Romawi liburan dengan buah.
Dalam cerita rakyat Inggris, magis kecil yang dikenal sebagai peri menjadi terkait dengan kerusakan Halloween. Jack-o'-lantern, awalnya diukir dari lobak besar daripada labu, berasal dari Skotlandia abad pertengahan. Berbagai metode memprediksi masa depan, terutama menyangkut masalah-masalah percintaan dan pernikahan, juga fitur yang menonjol dari Halloween di seluruh Kepulauan Inggris.
Antara abad 15 dan 17. Eropa ditangkap oleh ketakutan histeris penyihir, yang mengarah ke penganiayaan ribu pada wanita tak berdosa. Penyihir dianggap naik sapu terbang dan untuk mengasumsikan bentuk kucing hitam. Gambar-gambar dari penyihir segera bergabung takhayul Eropa lainnya sebagai simbol Halloween 

               

Tidak ada komentar:

Posting Komentar